Monday, April 18, 2011

Reza & Negara Kristal (FP JUNIOR)


SiNoPsIs:


Perpindahan Rezaimen ke sebuah perkampungan yang diberi nama Clareng cukup membuatkan hati remajanya memberontak. Dia tidak mahu menetap di situ kerana pada pendapatnya, tiada apa yang menarik di situ. Kolot!

Namun, satu cerita yang menarik tentang misteri paya bakau yang diceritakan kepada Rezaimen oleh rakan-rakan barunya membuatkan dia teruja untuk menerokai hutan paya bakau itu.


Dapatkah Rezaimen dan rakan-rakannya membongkarkan misteri yang terkandung di dalam hutan paya bakau itu? Ikutilah kisah pengembaraan Rezaimen, Dinzly, Falda Akma dan Irisya Myra menerokai hutan paya bakau sehingga menemukan mereka ke Negeri Kristal. Apakah yang ada di Negeri Kristal itu dan cabaran yang bagaimanakah sedang menanti mereka di sana?


PrOmO:

“Aku hidu sesuatu. Cukup asing sekali. Baunya seperti...” Pencipta Ramuan itu cuba untuk hidu sekali lagi namun kali ini dia tidak berjaya.


“Cepat. Hidu ramuan ini,” bisik Dinzly kepada rakan-rakannya. Sesudah mereka menghidunya, tiba-tiba sahaja gemuruh yang melanda di jiwa mereka lenyap dan kini mereka kelihatan lebih tenang daripada sebelumnya. Dinzly tersenyum puas, lalu dia menghalakan pandangannya ke arah pembuat ramuan itu semula.


“Ah! Mungkin perasaan aku saja. Tak mungkin ada sesiapa di sini selain aku. Bolehlah aku mencuba resipi baru aku semula. Mudah-mudahan ia berjaya kali ini dan sesiapa sahaja yang cuba bersembunyi tidak akan terlepas.” Pencipta Ramuan itu berkata sambil ketawa membuatkan kumpulan Rezaimen kecut perut semula.

No comments: