Sunday, February 10, 2008

Aku Cinta Kamu


SINOPSIS

Bukan setahun dua aku simpan rasa tersinggungku ini padamu. Bertahun lamanya aku biarkan ia begitu … terus kekal begitu. Sehinggalag bila kita ditemukan semula, kau dan aku rupa-rupanya telah jauh berbeza. Masa dan keadan mengajar aku menjadi manusia yang cepat pandai. Namun tidak cepat untuk melupakan ... dan sesekali tidak akan melupakan

Ezzy ... andai rupa paras menjadi taruhan ... Sya rela meletakkan diri ini sebagai taruhanmu. Sya akan lakukan ia demi senuah dendam. Dan itulah Sya tidak mampu lakukan sejak dahulu lagi ... ingin melihat kau tersungkur di hujung kaki seorang perempuan yang hatinya telah ‘mati’ kerana dicuri. Lalu aku pun main ‘sembunyi-sembunyi’ untuk mengaburkan mata dan hatimu. Dan kau tidak pernah mengesyaki kewujudanku di tengah-tengah gelanggang permainanmu. Sedang aku saban waktu tersenyum menang pada setiap permainan yang engkau ciptakan. Kemenangan yang aku raikan bersama teman-teman. Kemenangan yang seringnya menerbitkan rasa rindu dan kasihku padamu. Kerana hatiku sebenarnya telah lama tewas pada setiap permainan ciptaanmu.


PROMO - DIALOG :

“Hai Ezral, pagi-pagi lagi menapak kat sini. Cari siapa?” lantang Azlin bersuara apabila melihat kelibat Ezral menapak ditempat Marsya Qistina.

“Cari siapa lagi kalau bukan Qisteen. Tak gitu Ezral?” Katrina meyampuk.

“Kalau dah tahu buat apa tanya lagi. Bagi tau cepat ke mana pula dia pergi kali ni? Apa pula alasan korang. Susah betul kalau aku yang datang berjumpa dengan dia. Haa... cakap...cakap... Jangan tak cakap!” Ezral menempelak dengan satu senyuman sinis terkena tepat pada keempat-empat gadis itu.

Marsya Qistina yang masih lagi berada di bawah meja menahan ketawa agar tidak terburai.

‘Kurang asam punya Ezral. Qisteen punya pasal habis kami pula yang terkena,’ desis hati keempat-empat gadis itu yang hampir sama ayatnya.

“Hoi, apa kau ingat kami ni kembar siam Qisteen ke? Nak ambil tahu hal dia, ke mana dia pergi, dengan siapa dia pergi... sorrylah beb! Tak ada masanya nak jaga tepi kain dia.,” Azlin yang panas telinga membalas, tempelakan Ezral mewakili rakan-rakan yang lain.

“Manalah nak tahu korang selalu bersepakat dengan dia...” Ezral juga tidak mahu mengalah.

“Gara-gara kaulah kami terpaksa bersepakat,” Azlin terlepas kata. Balasannya katanya pada Ezral menerima jelingan yang amat tajam rakan-rakan yang lain. Dia hampir saja hendak membongkarkan segala rancangan Marsya Qistina yang telah diatur sejak beberapa tahun yang sudah. Azlin terdiam setelah mulut murainya tidak dapat menampung kata.

‘Tak guna punya Azlin. Kau hampir membongkar rancangan aku. Nasib baik kau cepat tersedar. Kalau tidak, aku tak kan maafkan kau. Siaplah kau lepas Ezral blah nanti,’ getus hati Marsya Qistina yang turut mendengar perbualan itu.

“Kenapa kerana aku pula? Apa yang telah aku buat padanya? Jumpa dia pun belum lagi tahu. Pandai-pandai je nak menuduh aku,” Ezral masih ingin lagi mengajak Azlin di medan perbalahan kata. Katrina terus bersuara kerana tidak mahu Azlin terlepas kata lagi.

“Maaflah Ezral kalau Qisteen yang kau cari, kali ini kami betul-betul tidak tahu ke mana dia pergi. Selalunya dia cakap ke mana dia pergi dan di mana dia berada even di tandas. Tapi hari ni tiba-tiba dia lesap. Tadi dia ada di tempatnya. Kalau kau nak kata kami bohong pun terserahlah pada kau kerana kami pun memang tak tahu ke mana dia pergi. Sorry yek!” Katrina menjelas dengan panjang lebar untuk memahamkan jejaka yang sedang menanti tanpa rasa jemu. Ezral mencebik.

“Tak pelah kalau korang tak tahu. Aku balik dulu. Asal je aku datang, dia pasti tak ada. Macam tahu-tahu je aku nak datang. Bagus sangat ke hah si Qisteen tu. Apasal aku dan Zairil je susah nak jumpa dia. Orang lain senang-senang dapat jumpa dia. Benci betul!” Ezral membebel sendirian. Berkarung-karung bebelan yang dia hadiahkan buat Marsya Qistina yang sudah penat menunggu pemergian jejaka itu. Sementara menunggu, kertas-kertas yang bersepah di bawah meja tadi sudah kemas disusunnya tanpa disedari oleh pemuda yang berada dekat dengannya.

‘Nasib baik kau tak perasan aku yang sedang mengemas di bawah menja ni Ezzy. Kalau tidak, naya... Wa cakap lu!” ketawa Marsya Qistina lagi.

No comments: