Saturday, February 9, 2008

Dambaan Pilu


SINOPSIS :

Persahabatan akrab antara Dalinda dan Damien terjalin semenjak di tingkatan satu lagi. Namun, panas belum tentu ke petang. Kehadiran Erdiana merubah segalanya. Persahabatan yang erat menjadi renggang, lalu Dalinda membawa diri setelah menyedari cinta tulusnya terhadap Damien tidak berbalas.

Tetapi kisah mereka tidak berakhir di situ setelah bertemu semula di menara gading. Cinta yang hilang serinya dahulu berbunga kembali. Namun, pada ketika itu Dalinda sudah pun dimiliki Nirul Nizam. Sanggupkah Nirul Nizam mengorbankan cinta sejatinya untuk menyerahkan kembali Dalinda pada cinta pertamanya? Atau, Nirul Nizam cuba untuk mempertahankan cinta tulusnya itu? Siapakah pilihan Dalinda di antara mereka berdua? Siapakah yang berjaya memiliki cinta suci Dalinda?


PROMO - DIALOG :

“Dell, tak nak pergi ke kelas ke? Dah lambat ni ...” Naida Hazni yang sedang menaiki tangga melaung kuat.

“Naklah ... tengah tunggu lif.” Dalinda membalas.

“Tak payah tunggulah. Kalau tunggu sampai ke tualah kau tak ke kelas. Lif tu rosak. Apa lagi ... jomlah panjat tangga.” Keterangan Naida Hazni membuat mereka mengeluh panjang.

“Tak laratlah macam ni ...” Isma Shalinoor terus bersuara.

“Larat ke tak, korang kena panjat juga. Cepatlah!” Naida Hazni menggesa mereka bertiga.

Mereka membuntuti Naida Hazni yang sudah pun kepenatan Tengah mendaki tangga menuju ke tingkat tiga belas, entah daripada mana Si jejaka datang terus mengusik Si Dara.

“Lif rosak ke Dell? Kesian ... terpaksa mendaki ke level tiga belas.” Selamba Damien memasukkan jarum usikannya.

Dalinda menjeling. Dahlah kepenatan, dia pula cari pasal.

“Dah tak berdaya bersuara ... kan orang dah cakap, level lapan tu lagi selamat. Ni pun ada hal nak ke level sebelas.” Damien terus menebarkan usikannya setelah tidak mendapat respon daripada Dalinda. Dalinda sudah hangat hati dalam kepenatan yang melanda.

“Tolong diam sikit boleh tak? Bisinglah” Dalinda akhirnya bersuara dengan nada tinggi.

“Eh, kita punta mulut, kita punya sukalah ... Alhamdulillah sampai juga ke level sebelas. Orang tu kena menapak lagi dua level. Jangan sampai semput, dah laa. Bye Dell.” Damien melempar senyuman sinis.

Dalinda ingin meneruskan pendakiannya tapi langkahnya terpaksa diberhentikan kerana ada suara memanggil namanya.

“Dell!” Damien memanggilnya semula.

Dalinda berpaling, “Nak apa?”

“Amboi ... garangnya?”

“Malaslah nak layan kau.”

“Kejaplah ...” Damien menghampiri Dalinda.

Dalinda terus menanti butir bicara Damien. “Bye ...” Kemudian Damien melangkah pergi.

“What? Nak cakap tu je? Nak kena dah budak sekor ni. Sakitnya hati aku!” Dalinda semakin bengang lalu langkahnya diatur mencari Damien.

Setelah melihat kelibat Damien, Dalinda terus mempercepatkan langkahnya. Apabila dia sudah betul-betul sampai. Dalinda menepuk bahu Damien.

Damien berpaling lalu dengan pantas Dalinda menarik hidung Damien yang sememangnya menjadi kegemaran Dalinda sejak daripada dahulu lagi. Damien kaget.

No comments: