Sunday, February 10, 2008

Apa Kata Hati


SINOPSIS :

Kisah cinta yang terjadi antara Dalinda, Damien dan Nirul Nizam tidaklah semudah yang disangka jalan penyelesaiannya. Antara Damien dan Nirul Nizam tak mahu mengalah dan masih memburu sekeping hati milik Dalinda. Lantaran itu Dalinda terkapai diambang kemelut. Tak berdaya menyingkirkan cinta abadi kedua-dua pemuda yang berebutkannya.

Mampukah Dalinda menyingkir salah seorang dari mereka? Siapa yang berjaya menawan hati Dalinda sehingga ke gerbang perkahwinan? Dan, apakah sebenarnya kata hati Dalinda ...


PROMO - DIALOG :

“Dell, bangunlah. Pergi solat. Busuklah kau ni ...”

“Apa busuk ... busuk ... Kaulah busuk. Aku masih mengantuk lagi. Sekali sekala tidur atas riba orang ni sedap juga. Bila lagi nak dapat tiur tilam yang empuk di tengah-tengah hutan belantara.” Usikan Dalinda semakin kukuh.

“Banyak cantik muka kau. Hoi, cik adik, yang kau tidur atas riba aku. Tak malu ke tidur atas riba lelaki?” Perbalahan pagi itu cukup menarik. Sudah lama mereka tidak bergurau seperti itu.

“Nak malu apa .... bukannya atas riba orang lain. Lagipun, gadis secantik aku kenalah kau layan sebaik yang mungkin.” Dalinda semakin naik tocang.

“Amboi ... sedapnya bercakap. Apa kau ingat kau tu betul-betul Puteri Gunung Ledang sampai aku kena sembah pada kau?”

“Haa ... tahu pun asal usul aku. Memang itulah sepatutnya kau buat. Tak kan tak faham-faham lagi?”

“Oii ... jangan buat lawak antarabangsa. Memandangkan peha aku dah pun terlalu sakit dak kebas ... so I have to leave you now!” Damien terus bangun daripada tempat yang menjadi pembaringan Dalinda.

Pipi Dalinda sakit terhentak pada batu. Bara di jiwa Dalinda terus mendidih. “Hoi! Tak reti nak bangun perlahan-lahan ke? Sakit pipi aku tau tak, dihentak macam tu. Bukannya di atas tilam empuk, di atas batu yang keras pulak tu. Kalau pipi aku bercalar dan saham aku menurun, kau kena bayar ganti rugi. No excuses!” Dalinda melaung apabila melihat Damien mula meninggalkan dirinya.

Damien ketawa kecil. “Lantak kaulah. Aku dah suruh kau bangun, kau tak nak kan. Itulah padahnya bagi seorang yang tersangat degil. Damien membalas laungan Dalinda. Tidak mahu mengalah.


No comments: