Sunday, February 10, 2008

Dialah Di Hati


SINOPSIS :

Kerana pernah dikecewakan Ash’rizal, cinta pertamanya, Rina Erviana nekad menutup hatinya pada lelaki. Pertemuan di satu ekspedisi membibitkan cinta di hati Yafiz, namun keegoan Rina mengatasi segalanya. Bagaimanapun, Yafiz tidak jemu-jemu memburu cintanya dan Rina Erviana akhirnya nekad menyerahkan cintanya.

Di saat cinta sedang mekar, Yafiz merantau ke luar negara demi membuktikan sesuatu kepada keluarganya dan Rina Erviana terikat pada janjinya pada hatinya sendiri. Muncul Datuk Zeffri namun ditolak mentah, begitu juga Ash’rizal yang ingin merebut hatinya kembali.

Kehadiran Izzudin membuatkan hatinya terusik namun dia terpaksa melupakan hati pemuda tersebut demi janjinya. Bagaimanapun kehadiran Tengku Irfan benar-benar mengingatkannya pada Yafiz. Mampukah Rina Erviana mempertahankan kesetiaannya atau perlukah dia mengorbankan sekeping hati lelaki yang benar-benar menyintainya?


PROMO - DIALOG :

“Orang cakap hanya ada dua cara sahaja untuk membuat seorang gadis tu diam. Yang pertama kerat lidahnya. Oleh kerana awak ni gadis yang boleh dikatakan cantik di mata saya maka saya tak sanggup untuk berbuat demikian.”

“Kedua?” Wah! Semakin berani aku. Kononnyalah. Sebenarnya aku berlagak begitu untuk menutup gentar yang melanda di hati.

“Kedua dengan cara mencium untuk membolehkan awak diam.” Terperanjat aku mendengar caranya yang kedua untuk membuat aku diam. Otak aku ligat memikirkan untuk tidak membenarkan dia mengota apa yang dikata.

“Eh, kita ni orang Islam. Mana boleh cium-cium tanpa ikatan yang sah? Awak ni tak belajar agama ka?” Ku kira ayat itu sudah cukup untuk mempertahankan maruah yang menjadi benteng diri aku.

“Saya pun belajar agama dan saya tahu yang mana haram dan yang mana halal. Tapi oleh kerana cara pertama terlalu kejam maka saya akan mengambil cara yang kedua kerana ia lebih lembut dari cara yang pertama kan?” Yafiz tersenyum sinis sambil mendekatkan mukanya dengan mukaku. Wah! Dia betul-betul ingin melakukannya. Aku semakin gelabah dan dengan pantas aku menekup mulut.. Tidak rela rasanya diri dicium oleh pemuda itu. Mana boleh mencemarkan bibirku secara percuma sebegitu. Lainlah kalau benar dia suamiku, akan aku serahkan segalanya pada diri dia.

“Ooo... tahu pun tutup mulut. Jadi, awak akan diam?”

Aku pantas mengangguk tanda bersetuju. Kemudian, aku mengangkat jari telunjuk dan jari hantu sementara jari yang lain ku genggam erat tanda berdamai. Yafiz tersenyum puas setelah dapat mengurangkan kemuraian aku tanpa kenal erti penat.

No comments: